A-ritmisch

Mensen zonder ritmegevoel fascineren mij enorm. Ze kunnen er meestal niks aan doen en hebben het zelf vaak niet eens door dat ze dansen op de bizarre maat in hun eigen hoofd. Dansen op de maat van de muziek lijkt zo logisch, maar is dat voor sommige mensen blijkbaar niet. 

Als ik vroeger uit ging, toen ik een jaar of 17 was, probeerde ik, samen met vriendinnen, vaak juist tégen het ritme in te dansen. Dat bleek nog behoorlijk lastig te zijn. Om niet te zeggen onmogelijk en zeer verwarrend.

Sinds kort heb ik een theorie ontwikkeld. Namelijk, voor ritmegevoel heb je timing nodig. En zowel voor muziek als humor is timing enorm van belang, cruciaal eigenlijk. De conclusie zou dan zijn dat mensen zonder ritmegevoel ook geen gevoel voor humor hebben. Is deze theorie echt waar? Ik ga er de komende tijd eens extra goed op letten, misschien leidt het tot verbazingwekkende inzichten.

6 thoughts on “A-ritmisch”

  1. Goed plan Merel! Misschien hebben we hier wel een nieuw soort uitgaan te pakken: dansen terwijl je moppen tapt. Of moppen tappen terwijl je danst. Hihi 🙂

  2. Verrek, in één klap is een vriend van me verklaard. Zo’n aritmisch figuur als hij is, is zeldzaam. Men heeft zelfs wel’s gedacht dat hij bijna een epileptisch insult kreeg. Zo vreemd danst hij.

    Wat betreft humor, zoutloos. Totaal zoutloos en met name als het aankomt op zelfspot. Dat lukt het helemaal niet. 1 keer in half jaar komt een scherpe, humorvolle opmerking uit. Die we met zijn allen koesteren 🙂

Geef een reactie

