Summer in the city

Heerlijk hoor, dit vroege zomerweer. Fluitend op de fiets in het zonnetje. Maar kunnen we dan ook met z’n allen blijven opletten als we fietsen, oversteken, of autorijden, alsjeblieft? Echt, het lijkt wel of met het stijgen van de temperatuur, mensen plotseling alleen nog maar de zomer in hun bol hebben en dus niet meer alert kunnen of willen zijn in het verkeer. Oke, het is warm en je hebt misschien een overhemd aan dat niet luchtdoorlatend is en je baas is een eikel. Maar betekent dat dan dat je mij op de fiets moet afsnijden? Oke, je fietst lekker loom in de zon en bent zo ontspannen dat je heerlijk rustig van je fiets stapt. Maar kijk dan ook even achterom voordat je dat doet zodat je rekening kunt houden met het overige verkeer! Oke, je bent fijn aan het shoppen met je vriendinnen op je vrije dag en bent zo gezellig aan het kletsen dat je vergeet te kijken bij het oversteken. Maar ga mij dan niet vuil aan lopen kijken als ik je bijna van je sokken rijd!!!

U begrijpt, we hebben hier een frustratie te pakken. Het zal wel aan mij liggen, en de Grote Stad, en dat ik op weg naar mijn werk was. En waarschijnlijk zat ik niet genoeg in het tempo dat deze temperatuur van je verlangt. Maar toch. Gewoon blijven opletten mensen! Dank voor de aandacht.

2 thoughts on “Summer in the city”

  1. En dan die mensen die uit diezelfde frustratie naast je oor opeens (terwijl iedereen dus in zijn jamaica mood zit) “HE KlOOTZAK” gaan roepen naar een jongen die door het rood fietst. Of was jij dat?

Geef een reactie

