Kouwe kak

Al varend over de grachten van Amsterdam met een lekker drankje in je hand, komt er onherroepelijk het moment dat je toch echt heel erg nodig moet gaan plassen. Voor mannen is dit probleem snel opgelost. Ze meren aan en pissen ergens in de bosjes, tegen een boom of stiekum achter een muurtje. Voor vrouwen is dit een heel ander verhaal. Zeker als het die ene tijd van de maand is, als je begrijpt wat ik bedoel. Voor ons vrouwen kan plassen op onbekende plekken nog een enorme onderneming en uitdaging zijn.

We meerden aan bij een park, waar ik in eerste instantie op zoek ging naar een openbaar toilet. Maar hoe ik ook tuurde op de plattegrond van het park, nergens bleek er een toilet te zijn. Tegenover waar de boot lag, had ik wel al een soort strandje gezien. Misschien dat ik daar terecht kon.

En opeens stapte ik een totaal andere wereld binnen. Door middel van heel veel zand had men een strandgevoel geprobeerd na te bootsen, compleet met strandstoelen en houten planken. Voor de ingang stonden een stuk of tien Holleeder scooters op een rij. Overal lagen meisjes in bikini’s te zonnebaden en daartussen liepen stijlbewuste jongens af en aan. Maar er werd vooral veel gelounged, op lange banken, met een cocktail in de hand en de designer zonnebril op de neus. Obers met witte blousen en zwarte sloven voor renden af en aan.

Aangekomen bij de wc’s bleek dat je 0,50 cent moest betalen. Behalve mijn telefoon en een tampon, had ik verder helemaal niets bij me. Ik besloot mijn meest arrogante gezicht op te zetten en gewoon door te lopen. Het werkte. Ik werd noch bij het binnengaan van de wc’s noch bij het verlaten aangesproken. Blijkbaar was ik op de een of andere manier op gegaan in de menigte.

Dubbel opgelucht liep ik weer richting ons bootje. Eindelijk had ik kunnen plassen en bovendien hoefde ik mijn zonnige zondag niet tussen deze kouwe kak door te brengen.

1 thought on “Kouwe kak”

Geef een reactie

