Margit’s 34ste verjaardag

Vandaag is het 20 mei en de verjaardag van Margit. Ze zou vandaag 34 zijn geworden, ware het niet dat ze op 3 augustus 2001 door een vreselijk verkeersongeluk om het leven kwam. Ik ben drie jaar jonger dan Margit maar nu ouder dan ze ooit geweest is. Toch zal ik altijd het jongere vriendinnetje blijven, voor mijn gevoel.

Zeven jaar geleden kon ik niet op het verjaardagsfeestje van Margit komen, omdat ik een date had. En aangezien ik in die tijd niet zo vaak dates had, ging de date voor. Margit begreep dit als geen ander, want daten deed ze graag. Ik zou misschien later nog langs gaan, maar hoewel de date best wel stom was (de jongen in kwestie bleek later zelfs een soort stalker te zijn!) kwam het er niet van. Niet wetend dat dit haar laatste verjaardagsfeestje zou zijn. Niet wetend dat het leven zo oneerlijk is.

Volgens mij sms-te ik Margit die avond nog dat ik haar vast snel zou zien. Dat was ook zo. Namelijk op mijn eigen verjaardag, slechts een week later. Maar ja, op je eigen feestje spreek je iedereen meestal heel kort, vanwege de drukte. Zij ging ook weer door, op naar het volgende feest. Want als Margit ergens van hield, was het wel feestjes, met veel mensen, fijne muziek, lekker dansen en veel drank.

Lieve Margit de Pargit, gefeliciteerd, waar je ook mag zijn. Heb je een mooie jurk aan? Ik drink er eentje op jou en draai een liedje van Prince. Ik was graag met je gaan dansen. In mijn hoofd hoor ik je praten: “Jezus, 34, wat ben ik een oud wijf geworden zeg!” Het zullen altijd rare dagen blijven, zo rond onze verjaardagen.      

3 thoughts on “Margit’s 34ste verjaardag”

  1. hi swaan
    ik ken jou niet volgens mij, maar wij kende allebei margit.
    zij gaf ooit een prince feest in de kritirion. ik zou daar draaien, op t laatste moment ging dat niet, toen had ik een vriend van me gebeld, die toen gedraaid heeft (met mijn platen!). affijn…
    13 juni as geef ik, samen met de dj van die ene avond, phill, een prince feest in de paradiso… misschien leuk om daar ook te zijn? er zullen vele margit-bekenden zijn en .. veel prince natuurlijk! mail me maar als je op de gastenlijst zou willen,
    a.

Geef een reactie

