Van huwen komt spuwen

Wijn en huwelijken. Deze combinatie blijkt nogal zwaar te vallen bij mij.  Op een huwelijk is het feest en dus drink je een drankje. En nog een drankje, en nog een drankje, en nog een drankje. Want ja, de liefde moet uitbundig gevierd worden (en als echte Hollander: het is ook gratis…).

Enkele jaren geleden hadden we een huwelijksfeest waarbij we kampeerden naast de feestlocatie. Eenmaal in de tent bleek de wijn nogal zwaar te vallen en haalde ik net op tijd de tentopening. Mijn vriend riep nog “Niet tegen de tent aankotsen he!” Waarop ik gezegd schijn te hebben “Ach man, bemoei je er niet mee.” De volgende dag lag er precies om het hoekje van de tent een bergje bami. 

Zodoende vond ik mezelf gisteravond, na een huwelijksfeest inderdaad, hangend boven de wc, terwijl mijn maaginhoud er in een rotvaart weer uit kwam. Zonde van de wijn, dacht ik nog. 

Enkele kotssessies later, lag ik eindelijk in bed en viel in een comateuze slaap. Totdat ik plots even wakker schrok en toen schijn ik (ik weet hier zelf namelijk niets meer van, maar ik geloof mijn lief) de volgende legendarische woorden gezegd te hebben: “Ik denk niet dat ik vanavond naar het huwelijksfeest ga. Ik voel me niet zo goed.” Waarna ik weer in slaap viel. Ik neem me daarom vast voor om bij het volgende huwelijk alleen maar spa te drinken. Ben benieuwd of dat gaat lukken.

2 thoughts on “Van huwen komt spuwen”

Geef een reactie

