Oranje moe

Zucht. In elke winkel waar je komt zijn er oranje vlaggetjes, gadgets, pruiken en diverse EK aanbiedingen. Het lijkt wel of alle reclames op TV over het EK gaan en gisteren kreeg ik zelfs een email waarin tips stonden hoe je het beste met je collega’s een EK poule op kunt zetten of een EK bbq kunt organiseren. Nu zijn mijn directe collega’s bijna allemaal vrouwen of homo’s en kan ik mij niet heugen dat we het in de laatste weken over het EK hebben gehad. Ja, behalve die ene keer dat we bij het bestellen van kantoorartikelen gratis oranje hoedjes kregen. Niemand wilde ze hebben.

Natuurlijk kunnen ook vrouwen en homo’s van voetbal houden, en zo ontzettend stom en oninteressant vind ik voetbal ook weer niet. En als het Nederlands elftal speelt dan zal ik heus wel met een schuin oog meekijken/luisteren. Maar pas als Nederland in de kwart finale staat, dan wil ik me er wel in verdiepen. En dan doe ik heus wel iets oranjes aan en hos ik mee in de kroeg als er een doelpunt wordt gescoord. 

Tot die tijd wil ik niets horen over de opstelling, de blessures van de spelers en wat de beste tactiek zal zijn! Het spijt me als ik hiermee het standaard beeld van de vrouw bevestig. Het zij zo. You win some, you lose some.

2 thoughts on “Oranje moe”

  1. Hela, ik vind dat dus niet kunnen hè! Je pas verdiepen in het elftal als Oranje in de kwartfinale staat. Dan mag het niet meer hoor. 🙂 You win some, you lose some, maar orange ben je for life (ofzo haha).

    Ik wens je wel sterkte de komende twee weken. Want onontkoombaar is dat oranje wel. Ik ga intens genieten. 🙂

Geef een reactie

