Stonehenge! Where the demons dwell.

Alweer 5 jaar (!?) geleden rondde ik mijn studie Film & Televisiewetenschap (wat nu Media &Cultuur heet, hoezo algemeen…) af met een scriptie over de fantastisch legendarische film “This Is Spinal Tap”. Wie mijn scriptie alsnog wil lezen, kijk dan hier

Zo af en toe duiken de mannen van Spinal Tap, tot mijn zeer grote genoegen, weer eens op, zoals vorig jaar op Live Earth, waar ze Wembley plat speelden met hun nieuwe single “Warmer Than Hell” gebaseerd op hun oude hit “Hotter Than Hell.”

Nu blijkt Nigel Tufnel, de gitarist van Spinal Tap, door National Geographic channel geinterviewd te zijn over Stonehenge (voor wie Spinal Tap niet kent (schaam je!): één van hun hits heet en gaat over Stonehenge). Nigel houdt er zo zijn eigen theorie op na. Vooral de reacties van de interviewer zijn heerlijk onderkoeld Engels. “Right.” Natuurlijk is hij onderdeel van het spel, maar soms vraag je je echt af of hij niet een argeloze journalist is, die er in is getrapt. Kijk en geniet.

4 thoughts on “Stonehenge! Where the demons dwell.”

  1. Ah. Ik begrijp nu dat het niet heel raar is dat ik nog nooit van de film had gehoord, maar dat ik er daardoor misschien wel nooit helemaal bij zal horen.

    Hoe is het daar, bij de incrowd?

  2. “Tap” is de audiovisuele bijbel voor iedereen die ook maar iets wil weten van muziekgeschiedenis, filosofie, groepsdynamica, mode en… ROCK!
    Dus kom gezellig bij de incrowd en kijk die film!

Geef een reactie

