Kijken, kijken, niet kopen

Ik denk dat ik een nieuwe staat van bewustzijn heb bereikt. Het nirwana ligt voor mij binnen handbereik, ik voel het!

Vandaag ben ik namelijk voor de tweede keer deze week een kledingzaak uitgelopen terwijl ik dacht “Maar dat heb ik toch allemaal al!”

Het begon in de H&M. Ik was daar erg lang niet geweest en dacht van de week, ach, laat ik weer eens een kijkje nemen. Al sjokkend door de winkel, kon niets mij echt boeien. Nog een t-shirtje met stippen, nóg een zwarte spijkerbroek. Ik verliet de winkel met een blij gevoel. Want veel van wat daar hing, dat had ik ook. Ik was blijkbaar helemaal up-to-date of mijn tijd vooruit, of had al zo lang geen kleding meer gekocht dat mijn kleding weer ‘in’ was geworden.

Vanmiddag was ik weer in Noord Hollandse Bergen (als trouwe lezer begrijpt u nu dat ik er een paar dagen tussenuit ben, maar ik hou u, zoals u ziet, op de hoogte!), om boodschappen te doen, en liep een rondje door het dorp. Er was uitverkoop dus liep ik eens een kledingwinkel binnen. En weer bekroop mij het gevoel dat wat hier hing, mij bekend voor kwam. Oke, er waren wel wat mooie jurken die ik had willen hebben. En ik heb zelfs het een en ander aangepast. Maar toen ik met een groen truitje voor de spiegel stond, realiseerde ik dat ik al zo’n soort trui heb. Tevreden liep ik de winkel uit, zonder iets gekocht te hebben. Sindsdien voel ik mij onbestemd blij en tevreden. Ik sta echter niet voor mezelf in bij het betreden van een schoenenwinkel… 

4 thoughts on “Kijken, kijken, niet kopen”

  1. En dan heb je ook nog eens in geen tijden de achterste hoekjes van je kledingkast gezien. Daar ligt dan vast de wintercollectie 2008.
    PS: mos is het nieuwe mint

  2. Er is iets heel vreemds gebeurd. Ik las jouw stukje en ik dacht: ohja, bij H&M kun je online bestellen, dat wil ik altijd al eens proberen. En hop, zo een half uur verder, en zo 88 euro lichter (wel 6 prachtige artikelen, plus 5 paar sokken, ook niet onbelangrijk). Met jouw stukje van jubel-ik-heb-mezelf-bedwongen heb je mij dus juist aangestoken!

Geef een reactie

