Crosstown traffic

Nu vond ik mensen in het verkeer al roekeloos en egocentrisch, maar sinds M. is aangereden, stoort het me nog veel en veel meer. Hoeveel moeite is het nou om gewoon even te wachten tot het stoplicht op groen springt? Waarom moeten mensen zo nodig voordringen, waardoor ze uiteindelijk het stoplicht niet kunnen zien en dan alsnog in de weg staan? Waarom maken mensen rare manoeuvres waardoor ík extra op moet letten en ze mijn leven in gevaar brengen, terwijl ik me gewoon netjes aan de regels houdt? Waarom weten mensen de voorrangsregels niet? Hoe moeilijk is het?  Als je van rechts komt heb je voorrang, en bij haaientanden moet je stoppen en hebben zowel rechts als links voorrang.

Echt, als ik wat opvliegender was, zou ik de hele dag iedereen uitschelden in het verkeer. Maar ja, dat ligt niet in mijn aard. Soms zou ik willen dat het wel zo was. Zou enorm opluchten. Misschien toch maar eens proberen. Dus, oh wee als je roekeloos mijn pad kruist! Beware of Tha Bird! She’s mean, she’s lean and she’s ready to kill.

2 thoughts on “Crosstown traffic”

  1. Een paar maanden geleden kreeg ik een enquête over de stad in de bus, van Cohen himself. Wat ik wilde veranderen aan mijn buurt. Op nr. 1 heb ik het verkeer gezet. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen altijd maar door rood moeten fietsen terwijl voor je snufferd de auto’s om je oren vliegen. Oké, als er geen verkeer is begrijp ik het. Maar als je anderen in gevaar brengt, en dan een ander ook nog uitscheldt omdat jíj bijna wordt aangereden omdat jíj zonodig door rood moet rijden, nou dan gaat mijn bloed koken!
    Beterschap voor M.

Geef een reactie

