Medisch weekje

Eerst naar de verloskundige. Daar bleek de kleine goed te zijn gegroeid en hebben we het hartje weer gehoord. Heel bijzonder en bizar, zo’n razendsnel tikkend geluid, dat dan een levend wezentje vertegenwoordigt dat in mij leeft. Vrij surrealistisch en emotioneel. Verder waren mijn bloeduitslagen in orde. Ik bleek noch HIV noch Hepatitis B te hebben. Toch handig om te weten.

Daarna ging M. naar het ziekenhuis voor check-up van zijn benen. Er werden foto’s gemaakt en daarna had hij een afspraak met de chirurg. Zijn onderbenen zijn goed aan elkaar aan het groeien, gelukkig. Zo goed, dat hij vanaf nu 100 % mag gaan belasten! Dat houdt in, veelal zonder krukken echte stappen zetten. Het is nog een beetje ongemakkelijk, maar langzaamaan begint het weer op lopen te lijken. Hoewel de fysiotherapeut vorige week dan wel weer zei dat fietsen nog wel drie maanden zou kunnen gaan duren…Dus voorlopig zit M. nog op de scoot mobiel. Maar, vooruitgang is er in ieder geval.

En ten slotte had ik gisteren een controle bij mijn chirurg in verband met mijn borstkanker verleden. Omdat ik zwanger ben, kan mijn jaarlijkse mammografie en MRI-scan niet doorgaan, dus heb ik gedurende mijn zwangerschap ‘handmatige controles’ om mijn borsten goed in de gaten te kunnen houden tijdens alle hormonale veranderingen etc. De chirurg voelde gelukkig niks abnormaals en eigenlijk stonden we binnen 5 minuten al weer buiten. Heel gek. Sowieso waren we in het Prinsengracht ziekenhuis in plaats van het OLVG aan het Oosterpark, en dat is echt een wéreld van verschil. Wat een rust daar. In plaats van de gebruikelijke drie uur wachten tot we aan de beurt waren, middenin de hectiek van spoedgevallen en dergelijke, was het dit keer slechts een half uur. Zowel de chirurg als zijn assistente waren extreem ontspannen en vroegen geïnteresseerd hoe het met de zwangerschap ging. Over 3 maanden moet ik terug voor controle, gelukkig weer aan de Prinsengracht. 

Al met al zijn we alledrie dus, voor nu, weer in orde bevonden. Daar proost ik op met een non-alcoholisch drankje. Lechajem!

2 thoughts on “Medisch weekje”

  1. Via via op je blog terecht gekomen, zo gaat dat in blogland. Gek genoeg kom je me wel heel bekend voor, misschien uit een grijs verleden. Anyway, ik kom zo nu en dan eens bij je lezen en dacht dat ik nu ook maar eens een berichtje moest achterlaten. Leuk om te lezen dat het zonnetje is gaan schijnen! Liefs Es

Geef een reactie

