Nestblijvers

Schaamteloze promotie, niet voor mezelf , maar voor de documentaire van vriendin Juul.

Namelijk: vanavond op Nederland 2, van 22.50-24.30 uur, de geweldige documentaire Nestblijvers van Juul Bovenberg.

Wat zijn Nestblijvers, hoor ik u vragen? Wel, dat zijn volwassenen die niet uit het ouderlijk huis zijn weg gegaan. En zodoende in het nest zijn gebleven. Je moet er zelf toch niet aan denken!      

🙂

Het is een erg mooie film over de kleine dingen in het leven en de keuzes die men maakt, bewust of onbewust.

Kijken dus!

4 thoughts on “Nestblijvers”

  1. Mooie documentaire. Ook wel beklemmend, de zoon van in de 70 met zijn moeder van 100 die eigenlijk alleen over eten praten. “ik kook ouderwetse hollandse pot,’ zegt ma. “En macaroni.” Ja, dat is exotisch eten voor Nederlanders van die generaties! Die moeder + dochter vond ik een beetje eng, tenminste de dochter.

  2. Lees ook het bijbehorende boek van (ikke dan ook even schaamteloze promotie doen) mijn collega Iris Pronk. Met een Barleaus-natuurkundeleraar (Het begint op een B en eindigt op art Rijkenberg) in een glansrol.

  3. Dan moet ik ook aan schaamteloze promotie doen. Dit alles is tot stand gekomen door mijn zusje, Anke Teunissen. Zij heeft het boek Nestblijvers gemaakt, de foto’s, het idee, de research etc. Daar is een mooie documentaire uit voort gekomen.

Geef een reactie

