Wat vliegt de tiet

Vandaag is het precies 3 jaar geleden dat ik mijn laatste bestraling had en daarmee mijn behandeling tegen borstkanker afrondde, na een traject van chemo, operatie en preventieve bestraling. Ik was toen 28.

Drie jaar. Heel kort geleden eigenlijk. In die jaren is er wel heel veel, voornamelijk positief, gebeurd. Ik ben van baan veranderd, en voel me daar veel beter bij, ook al ben ik er financieel op achteruit gegaan. Bovendien ben ik er steeds meer achter wie ik ben, waar mijn talenten liggen en wat ik daarmee wil in het leven. En één van de dingen die ik heeeel graag wilde, was moeder worden. Een fragment uit mijn nieuwsbrief, die ik aan vrienden en familie stuurde, van december 2005:

Hoewel ik (halleluja!) niet in de overgang terecht ben gekomen- wat had gekund met de chemo. Zie daar weer het voordeel van jong zijn. Ik ben gelukkig gewoon nog steeds vruchtbaar, maar mag de komende 2 jaar geen kinderen krijgen…”

Ik heb er in de afgelopen jaren ook serieus rekening mee gehouden, dat ik misschien wel geen kinderen zou kunnen krijgen. 

Maar nu, drie jaar na mijn behandeling, ben ik 31 en ruim 5 maanden zwanger. Ik had het destijds niet gedacht. Wel vurig gehoopt. En ik ga het vieren door zo naar zwangerschapsyoga te gaan. Oh ja, en M. en ik gaan ook nog uit eten.

1 thought on “Wat vliegt de tiet”

  1. Hallo Swaan,

    Wat fijn dat je na borstkanker te hebben gehad zwanger bent geworden.
    Ik heb zelf een miskraam gehad in december en in maart werd bij mij borstkanker geconstateerd. Dit heeft waarschijnlijk zo moeten zijn en gelukkig had ik al twee prachtige kinderen…
    Ik wens je nog een heel fijne zwangerschap toe!
    Daisy

Geef een reactie

