Katten verkoudheid

Mus, onze poes, is verkouden. Ik wist niet dat katten ook verkouden konden worden, eerlijk gezegd. Sinds een paar dagen niest ze de hele boel bij elkaar en heeft een loopneusje. Erg zielig, ook wel schattig en een beetje vies, allemaal tegelijkertijd. Aangezien we haar 1x per jaar braaf laten inenten tegen de niesziekte, kon ik me niet voorstellen dat ze daar nu al weer last van zou hebben.

Toch belde ik de dierenarts voor de zekerheid. Zij zei dat zolang er geen geel of groen snot (!?) uit haar neus komt en ze een lusteloze indruk maakt, het gewoon een verkoudheid is, die, net als bij mensen, over het algemeen vanzelf over gaat. Dus dat hoop ik dan maar.

Arme Mus. Ik vroeg haar of zij er nog iets over kwijt wilde, maar zoals je aan de foto kunt zien, had ze geen commentaar en mompelde ze nog iets van “Laat me met rust. Ik probeer hier te slapen.”

3 thoughts on “Katten verkoudheid”

  1. hallo ik heb ongeveer het zelfde probleem maar mijn poes doet ook
    spugen deed uw kat ook spugen en weet u misschien wat ik hiervoor kan doen DA zei ongeveer het zelfde tegen mij maar ik vind het zo zielig en ik kan ook niks doen en ze zijn ook nog zo klein

Geef een reactie

