A day in the life van een zwangere ex-borstkankerpatiënte

Gisterochtend weer voor een tietencheck naar mijn chirurg geweest, the one and only Dr. Borgstein, die zonder te overdrijven, mijn leven gered heeft, 3 jaar geleden. Hij is dé man in Amsterdam (en omstreken) voor borstoperaties. Ondertussen ken ik al heel wat andere dames die ook door hem geopereerd zijn, en niemand is niét vol lof over hem. Niet alleen heeft hij ontzettend mooie littekens achter gelaten, hij is als chirurg ook nog behept met sociale vaardigheden. Een zeldzaamheid, zeker als ik soms de horror verhalen over andere chirurgen hoor…

Ik noem hem meestal liefkozend The Borg. Dat weet hij zelf natuurlijk niet. Maar ik voel toch zo onderhand wel een band met hem. De man die, naast M. en mijn radiotherapeut, eens in de zoveel tijd in mijn borsten mag knijpen en drukken. Een hele eer hoor! Gisteren dus ook weer. Nou, mijn tieten bleken, na zijn handmatige check, helemaal in orde te zijn gelukkig. In januari moet ik dan weer. Krijg deze extra check dus vanwege mijn zwangerschap. Toch altijd stressvol, zo’n bezoek aan het ziekenhuis. Maar gelukkig weer bij de Prinsengracht dit keer. Een oase van rust daar.

’s Middags ging ik weer aan het werk en daar zei een collega dat hij vond dat mijn buik zo groot was geworden in mijn vakantie, dat het wel leek of ik in verwachting ben van een tweeling. Nou, overdrijven is ook een vak, maar mijn buik is inderdaad de laatste weken flink gegroeid, dat is waar. En daarmee het kind, dat ik ook steeds meer voel trappen en bewegen. Weird…

’s Avonds bleek het kraampakket van de verzekering te zijn bezorgd. Ik dacht, wat vroeg, dat is toch pas in de 7e maand. Waarna ik me realiseerde: ik ben ruim 6 maanden, dus al bijna 7 maanden zwanger! Aaah! Er zit van alles in waarvan je denkt: hmm, ik schijn het nodig te hebben tijdens de bevalling/kraamtijd, maar waarom precies en wil ik het weten? Dikke pakken kraamverband, gaasjes, klemmetjes, tape. Nu ja, heel fijn dat ze zo’n pakket versturen in ieder geval. Dan zie ik tegen die tijd wel, hoe dat spul mij van pas gaat komen.

8 thoughts on “A day in the life van een zwangere ex-borstkankerpatiënte”

  1. En ik weet ook uit ervaring dat de meeste dingen in dat pakket helemaal niet gebruikt hoeven worden. heb geen klemmetje of tang gezien tijdens de bevalling. en daarna heb ik geloof ik een volle doos met van die mamaluiers en doeken weggemieterd. nerruguns voor nodig! 😉

  2. Hallo! Ik meld me even als meelezer.
    Ik heb soortgelijke dingen meegemaakt als jij. Sinds mei ben ik de trotse moeder van een dochtertje, verwekt na drie jaar behandelingen tegen borstkanker…

  3. Hallo,
    Ik heb borstkanker en ik zou je heel graag iets willen vragen dat te maken heeft met wat ik in je blog heb gelezen. Maar ik zou dit liever niet willen doen via de blog. Zou ik je alsjeblieft mogen mailen?

Geef een reactie

