Are we human?

In ons appartement in Italië was er een satellietkastje, waar alleen de gratis zenders op door kwamen. Zo konden we onder andere CNN ontvangen en BVN (Beste van Nederland), wat ontzettend fijn was omdat we zo de verkiezingen in Amerika konden volgen op 4 november, bovenop een Italiaanse berg!

Verder kwamen er vooral Duitse zenders door, helaas, maar de Duitse MTV was nog wel te pruimen, omdat het meeste ondertiteld werd. Zo zagen we op onze berg ook, van begin tot eind, de uitzending van de EMA’s (the European Music Awards). Sindsdien heb ik de nieuwe singel van The Killers, “Human”, in mijn hoofd. Het is een zeer aanstekelijk nummer, moet je weten. Of ik het ook echt een goed nummer vind, tja, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Voornamelijk omdat de tekst mij stoort. Het refrein gaat namelijk zo:

“And I’m on my knees, looking for the answer,

Are we human

Or are we dancer.”

Wat willen ze daarmee zeggen? Ik snap het niet. Bovendien wordt het in mijn hoofd toch steeds:

“Are we human

Or are we cancer.”

Wat mij echt een veel logischere tekst lijkt bovendien. Maar dat komt dan misschien door mijn zieke geest. 

Oordeel zelf:

3 thoughts on “Are we human?”

Geef een reactie

