Waarom mag een man niet huilen?

Ken je dat? Dat je wakker wordt met een liedje in je hoofd en géén idee hebt waar dat liedje in godsnaam vandaan is gekomen? En voornamelijk ook hoe je er weer vanaf moet komen…

Het is een bekend fenoneem natuurlijk. Kinderen voor kinderen heeft er ook een nummer over gemaakt, kan ik mij herinneren, wat ongeveer zo ging: “Ik word altijd wakker met een liedje in mijn hoofd.”

Zo werd ik vanochtend wakker met het volgende in mijn hoofd: “Een man mag niet huilen. Ook al heeft hij verdriet.” Ik ken dit nummer eigenlijk nauwelijks en herhaal dus steeds deze twee zinnen in mijn hoofd. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe en waarom juist dít nummer in mijn hoofd omhoog is geborreld. Na die twee zinnen denk ik ook steeds weer: Wat een onzin! Natuurlijk mag een man wel huilen! Toe maar jongen, huil maar, gooi het eruit.

Daarom heb ik besloten dat mijn motto van vandaag, op deze kortste dag van het jaar!, de volgende is: mannen mogen gewoon huilen!  Wel onder de volgende voorwaarden: in een hoekje, alleen als niemand het ziet, en zonder geluid graag. 😉

6 thoughts on “Waarom mag een man niet huilen?”

  1. Tuurlijk mogen mannen huilen! Maar ze doen het erg weinig. Althans, mijn man huilt echt nooit en verder ken ik ze ook niet, huilende mannen. Wel genoeg tranenvergietende vrouwen, oh, in overvloede. 🙂

Geef een reactie

