This Land Is My Land

Wat een hoopgevend en goed produceerd spektakel was het concert voor Obama gisteravond. Mijn half Amerikaanse hart (ja, dat is echt waar. mijn vader is Amerikaans namelijk) vulde zich vooral met trots toen bleek dat mijn held Bruce S. als eerste op mocht treden. Daar stond hij, met zijn gitaar, koukleumend, zijn nummer “The Rising” te zingen, bijgestaan door een gigantisch gospelkoor. Kippenvel. Hij van de kou, ik van de muziek.

Maar het hoogtepunt van het concert kwam later, toen Bruce samen met de legandarische Pete Seeger himself het folknummer “This Land Is Your Land” van Woody Guthrie ten gehore bracht. Die oude broze Pete, heel erg diep in de 80, met een zelf gebreid mutsje op, waarschijnlijk zo doof als een kwartel, spoorde het volk aan om mee te zingen. Zoals hij dat al decennia lang heeft gedaan. Links naast hem zijn kleinzoon, rechts naast hem Bruce. Toen hield ik het echt niet meer droog.

Voor wie het gemist heeft, hier de clip:

3 thoughts on “This Land Is My Land”

Geef een reactie

