Badkamergeheimen

UPDATE 29-01: Bedankt voor alle tips! Uiteindelijk heb ik de dichtsbijzijnde opvanglocatie van het Leger des Heils opgebeld met de vraag of ik ze blij kon maken met een tas vol ongebruikte toiletartikelen. Nou, dat was zeer zeker het geval. Dus gisteren de tas daar gebracht en me hier vervolgens de hele dag goed over gevoeld. 🙂

Elke dag probeer ik wat op- of uit te ruimen in ons kleine huis. Een combinatie van nestdrang en noodzakelijkheid, want al voor mijn zwangerschap begon het aardig dicht te groeien op de kleine 50 m² die we bewonen.

Ik geef het meteen toe, ik ben erg slecht in weggooien. Opruimen duurt bij mij daardoor ook langer dan misschien nodig is, want alles wat ik tegenkom wordt grondig geïnspecteerd voordat het in een doos of vuilniszak belandt.

Nu kwam ik tijdens mijn opruimtocht in de badkamerkastjes allerlei flessen en flacons deo en douchegel tegen, ongebruikt en ongeopend. Zaten allemaal ooit in C1000 pakketten (van die boodschappendozen die je met zegeltjes kunt sparen en waar dan allemaal gesponsord spul in zit ) van de afgelopen jaren. Ik ga deze flessen en dergelijke niet gebruiken, maar vind het zonde (en bovendien zeer slecht voor het milieu!) om ze zomaar weg te gooien.

Dus nu is mijn vraag: wat te doen? Weet iemand waar ik ongebruikte deo, shampoo en douchegel heen kan brengen? Ik heb er op gegoogled, maar kon niks vinden qua “Douchegel-inzamel-depot-terrein” Wat ik best raar vind eigenlijk.  Wel voedselbanken, maar geen verzorgingsproducten-banken.  Er zit veelal spul bij van Dove en Sanex.  Misschien kan ik hier iemand heel blij mee maken? Laat maar weten.

7 thoughts on “Badkamergeheimen”

  1. Ik zou het naar daklozenopvanghuizen brengen, waar ze kunnen slapen en douchen. Daar heb je er heel veel van waar jij woont! En dan misschien juist naar plekken buiten het centrum..

Geef een reactie

