Darmkrampjes en het gedoogbeleid van katten

Ja sorry mensen, ik kan het op het moment eigenlijk alleen over Zef hebben. Ik weet dat er van alles in de wereld gebeurt, erge dingen, ik ving iets op van een crisis of zo, maar daar hou ik mij op het moment zo min mogelijk mee bezig.

Nee, bij mij draait het om poepluiers, voedingen, slapen en darmkrampjes. Want Zef heeft van dit laatste nogal last helaas. Het schijnt er bij te horen, aangezien zijn darmen moeten wennen aan überhaupt voedsel verteren. Deze krampjes resulteren in soms urenlang heftig gekrijs van kleine Zef dat mij recht door mijn moederhart snijdt. We maken zijn voeding nu aan met bar le duc water, masseren zijn buikje, doen hem in bad, leggen hem in de ‘buik-op-arm’ houding maar uiteindelijk helpt het allemaal niet veel. Hij huilt zich er hartverscheurend doorheen. Na één tot vier maanden gaan de krampjes weer over, als het goed is. Ik hoop dat het al na die ene maand zo ver is.

Na het harde huilen is hij heel moe en valt meestal in een diepe slaap. Zo lag hij gisteren bij M. op schoot. En niet veel later kwam Mus de poes er ook bij liggen. Dikke vrienden zijn het. Nu ja, Mus gedoogt Zef. En dat is al veel meer dan we hadden durven hopen. Zef en Mus

11 thoughts on “Darmkrampjes en het gedoogbeleid van katten”

  1. Darmkrampjes heeft die kleine van mij ook gehad, niks hielp, BEHALVE… ORTICA Start poeder (zelfde ABC dophilus) dit gaat door de voeding. Het is te koop bij een goede drogist (DA ofzo) Absoluut het proberen waard!!!!!!!!

  2. Gefeliciteerd, Swaan!! Wat een lekker mannetje heb je gemaakt!!! Heel veel geluk! En sterkte met de krampjes. (Oh… wat heb ik vaak gewenst dat ie vier maanden ouder was en niet meer zoveel pijn had elke avond.) Lfs, Marjolein (van Leo. En Sil. En Lev. 🙂 )

  3. wat een prachitge foto’s of met andere woorden: wat een prachtig jongetje! Kan het niet laten om ook een tip door te geven (al word je er misschien al mee dood gegooid) maar ik herinner me die hartverscheurende darmkrampjes nog al te goed (ook nu nog na 5 jaar!). niets hielp, tot we hem op een avond in de draagdoek hesen (zie http://www.allesoverkinderen.nl/ne_draagdoek.htm). Na 10 seconden protest (nog harder schreeuwen) werd het stil. Het werkte altijd sindsdien, instant, ongelofelijk. Schijnt iets te maken te hebben met de kromming van de rug ofzo… succes en veel geluk met Zef!

  4. Ach, wat is het toch een mooi mannetje!
    Blijf maar lekker cocoonen. Het is een cliché met een hofdletter C, maar het gaat zoooo snel. Gelukkig blijft het leuk!! Ho wacht, het wordt steeds leuker:-)

  5. Darmkrampjes, ja echt niet leuk! Wij hebben de Infacol ontdekt; is een nieuw product dat ze al vanaf de geboorte mogen hebben. Werkt als een trein! Ik hoor trouwens oo goede verhalen over Cinababy van VSM.

  6. Natuurlijk draait je leven nu om Zef! Zo hoort het ook. Straks als ie groter wordt begint het losmaakproces. Maar dat is nu nog laaaaaang niet aan de orde 🙂 Wat een schattig mooi kindje is het, zo fijntjes. Echt prachtig!
    Ik herinner me de darmkrampjes van Merlijn; hij bleek uiteindelijk een koemelkallergie te hebben, dus alle trucs die we erop loslieten hielpen helaas niet, tot we op de juiste voeding overstapten. Gelukkig is het bij de meeste kindjes een tijdelijk iets inderdaad en helpen homeopatische middeltjes, of zoiets simpels als wrijven of het kindje op je onderarm houden (op z’n buikje).

  7. Werkt de infacol?
    Overigens superleuke muziek, Mika en Beck. Heel lief, bedankt!

    Kom binnenkort kijken. Wat een superlief menneke zeg, die Zef.

Geef een reactie

