Huisje, kindje, beestje

Ongeveer een week voor mijn uitgerekende datum, liep ik, hoogzwanger, rond te kijken in een leeg huis. De makelaar van wie wij huren bleek opeens een groter huis voor ons in de aanbieding te hebben. We hadden ruim een jaar geleden al aangegeven dat we graag groter wilden wonen dan de 50 m2 (en dat is dan incliusief hal, badkamer en balkon) die we nu tot onze beschikking hadden. Een grotere woning had de makelaar op zich wel voor ons, maar steeds in een prijsklasse die ver buiten ons budget lag.

Tot week 39 in mijn zwangerschap. We hadden heel erg gehoopt ergens later dit jaar te kunnen verhuizen, zeker met de kleine op komst, maar nu diende zich opeens een huurhuis aan dat we konden betalen, groter was en ook nog eens in dezelfde straat! We hoefden er niet heel lang over na te denken en besloten er voor te gaan, want wanneer zou zo’n huis zich ooit weer aandienen?

Zo komt het dat wij nu, naast alle nieuwigheid van de kleine Zef in ons leven, druk bezig zijn met de voorbereidingen voor onze verhuizing volgende week. Het is niet de meest handige timing natuurlijk, 6 weken na de bevalling. Officieus zit ik nog in mijn kraamtijd namelijk en de korte nachten en constante zorg voor zo’n kleintje hakken er behoorlijk in. Maar gelukkig krijgen we veel hulp van vrienden en familie en is het huis zelf een heel fijn vooruitzicht. Eindelijk aparte kamers (ons huis nu is een grote ruimte), een balkon op het zuiden en het mooiste is wel, dit alles slechts 300 honderd meter verderop.

Nu begrijpt u misschien waarom ik niet zo veel stukjes schrijf op het moment. Ik kan best goed multitasken, maar typen terwijl ik Zef een flesje aan het geven ben en ondertussen de kat uit de diverse verhuisdozen probeer te halen, het blijft lastig.

5 thoughts on “Huisje, kindje, beestje”

  1. Gefeliciteerd, wat fijn!
    Ik ging verhuizen toen ik 7 maanden zwanger was, met 9 maanden stond ik nog te schilderen 🙂 Maar het was goed te doorstaan allemaal. Ik hoop voor jou ook dat alles soepel verloopt, succes!

  2. En zo verandert alles even binnen een paar maanden, het blijft een vreemd fenomeen om te merken dat het leven zich voltrekt terwijl je andere plannen maakt, vind je niet?

    Heel veel succes met in- en uitpakken, moeder- en vaderzijn, verhuizer, oppakker, etc. En vergeet de lente niet. Maar met een balkon op het zuiden moet ook dát wel goedkomen! 🙂

Geef een reactie

