Allemaal nieuw

Nu beloofde ik laatst, bij mijn 1e jubileum, dat ik meer zou schrijven, maar zoals u merkt, komt het er in de praktijk toch wat minder van dan ik had gehoopt. Maar daar heb ik een goed excuus voor. Namelijk het feit dat ik sinds vorige week een nieuwe baan heb! Een tijdelijke functie helaas, maar voor de komende drie maanden ben ik in ieder geval weer onder de pannen. En daar ben ik heel blij mee, want ik raakte er behoorlijk gestressed van, dat zoeken. 

Het was erg fijn om vorige week weer aan het werk te gaan, maar ook behoorlijk wennen, moet ik zeggen. Voor het eerst sinds vijf maanden weer aan de slag, maar nu met kleine Zef er bij, in mijn hoofd. Omdat we nog geen kinderopvang hebben en M. ook niet aan het werk is op het moment, kan hij thuis bij Zef zijn. Waardoor ik met een gerust hart weg kon gaan, Zef bij zijn pappa achter latend. Maar die eerste week hakte er in. Ik was kapot van drie dagen achter elkaar werken- voor het eerst sinds heel lang. En van Zef missen. M. was moe van drie dagen Zef achter elkaar. En dan komen daar ook nog de korte nachten en het chronische slaapgebrek bij, met zo’n kleintje. Pfoe. 

Het zijn soms ook wel heel veel nieuwe dingen bij elkaar. Ik ben ‘nieuw’ moeder sinds 15 weken, we hebben een nieuw huis sinds twee maanden en dan heb ik nu ook nog een nieuwe baan. Er is weinig vertrouwds waar ik op mijn gemak in kan gaan hangen. En dat kost me allemaal heel veel energie. Gelukkig zijn M. en onze poes Mus de stabiele factoren in het geheel. Vooral Mus weet met haar kattenloomheid een rust over te brengen die ongekend is. Misschien moet ik, om rust te krijgen, me meer gaan gedragen als Mus. Beetje slapen, beetje eten, beetje rondhangen, beetje voor me uit staren. Heel zen. Het lijkt me heerlijk. Ik neem me voor om dit door te voeren, in alle nieuwe facetten in mijn leven. Miauw.

1 thought on “Allemaal nieuw”

  1. Inderdaad wel heel veel veranderingen bij elkaar! En ik vind nog steeds dat het krijgen van een kindje zwaar onderschat wordt, dat zet je hele leven op z’n kop. Doe inderdaad maar lekker ‘zen’, dat helpt vast!

Geef een reactie

