Een nieuw seizoen, een nieuwe fase

Radiostilte de afgelopen weken want we waren op vakantie. Voor het eerst met z´n 3-en. We bleven gewoon in eigen land, eigen provincie zelfs, want dat is goed voor de crisis- je eigen economie spekken- en hadden enorme mazzel met het heerlijke weer. Het was bijzonder fijn. Bij terugkomst voelde ik wel meteen de herfst in aantocht. Het licht was anders, het weer, de bladeren aan de bomen. De zomer is nu echt voorbij. Deze week ook weer vol aan de slag. En hoe. Ik aan het werk, M. binnenkort ook voor een klus op kantoor en daarom ging Zef gisteren voor het eerst naar de creche!

Ik vond het best wel spannend. Het is toch het begin van het ‘loslaten’ van je kind. Wat hielp, voor mijn eigen gemoedsrust, was dat Zef terecht kon bij de creche leidster waar ik ook bij heb gezeten, 31 jaar geleden. Erg bijzonder natuurlijk. Het was dan ook voor het eerst dat ze een kind van een kind op de creche heeft. 

We brachten Zef samen naar de creche, ik ging daarna naar mijn werk, en M. bleef er bij. Na niet al te lange tijd, kreeg ik een smsje van M. dat Zef het allemaal prachtig vond. Hij had goed gedronken, was zonder een kick gaan slapen en lachte naar iedereen. Vandaag was dag 2 en het leek echt of Zef er naar uit keek om te gaan. Ik bleef weer even maar Zef vermaakte zich wel, dus ging ik maar. Leidster T. zou me bellen als er iets was. In de uren er na dwaalde ik doelloos door de stad. Dronk een koffie hier, shopte wat daar. Steeds mijn telefoon goed in de gaten houdend. Maar er werd niet gebeld. Toen het tijd was om hem op te halen, lag Zef vrolijk kirrend op de grond, met stukjes nectarine in zijn mondhoek. De creche is een groot succes dus. Volgende week weer. Als hij het kon, zou Zef “Joepie!De creche is leuk” zeggen. Voor nu houdt hij het op “Gggghhhkkrrrr!Aaahpffff.”  En dat mag ook wel eens gezegd worden.

1 thought on “Een nieuw seizoen, een nieuwe fase”

Geef een reactie

