Muurtje

Bijna een jaar geleden zijn we verhuisd. Naar een driekamer woning, waarvan één kamer de ruime open keuken is, dan hebben we een woonkamer en een slaapkamer. Zef slaapt dus bij ons op de kamer.

Maar nu is dan het moment daar: M. en zijn vader zijn vandaag begonnen met in de woonkamer een muurtje te bouwen, zodat Zef een eigen kamertje krijgt. Best een onderneming en ook spannend. Want hoe gaat het huis er dan uitzien? Gaat het allemaal passen? Hoewel ik alle vertrouwen in M en zijn pa heb, is het toch voor het eerst dat ze dit doen, en gaat dat allemaal wel lukken? En ook: wat vindt Zef er straks van? Wil hij wel op zijn eigen kamertje slapen?

Het is al met al een nieuwe stap in het Grote Proces Van Je Kind Loslaten, want hoewel ik er naar uitkijk dat Zef zijn eigen kamertje heeft (beter slapen voor iedereen, hopelijk…), vind ik het ook wel jammer dat hij dan niet meer zo dichtbij me slaapt. Dat ik ’s nachts niet meer zijn geruststellende gelijkmatige ademhaling hoor. En ’s ochtends zijn gezellige gebrabbel.

Zoals Zef zou zeggen: “Oh, oh.” And that says it all.

1 thought on “Muurtje”

  1. Wij hebben ook een muurtje in ons huis laten bouwen door een collega (die dat voor het eerst deed). ’t Is goed te doen.
    En wanneer Dylan straks op zijn eigen kamer gaat slapen, zal ik idd zijn geruststellende geluidjes ook missen…

Geef een reactie

