HEMA teleurstelling

Ik ben boos op de HEMA. En aangezien ik zeer, echt ontzettend, groot HEMA-fan ben, moeten ze wel echt iets heel stoms hebben gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Wat dan, hoor ik u vragen?

Het ging zo. Vanmiddag toog ik nietsvermoedend naar de HEMA op de Nieuwedijk om verf uit te zoeken voor het nieuwe kamertje van Zef. Bij de HEMA aangekomen liep ik naar de hoek van de winkel waar de verfmenger altijd staat. Maar bij deze plek aangekomen, zag ik helemaal geen verfmenger, noch verfpotten of verfbenodigdheden staan. Ik liep wat rondjes door de winkel, maar nergens zag ik de verf. Wat nu?

Vertwijfeld  ging ik te rade bij de klantenservice, waar de medewerkster aldaar mij vertelde dat men de verfmenger UIT HET ASSORTMENT heeft gehaald…Ik zeg het maar nog een keer om het nog even goed tot u door te laten dringen: uit het assortiment heeft gehaald!

“Nee, die hebben we al een tijd niet meer hoor. Al minstens twee maanden niet” zei deze mevrouw van de klantenservice doodleuk. Nu vind ik twee maanden niet zo’n lange tijd, maar misschien als je week in week uit in de HEMA staat, voelt dat als heel lang.

“Maar geen enkele HEMA heeft dus nog een verfmenger?” vroeg ik nog maar eens voor de duidelijkheid en met stomheid geslagen. “En waarom?”

“Nee, geen enkele HEMA.” zei ze nu een beetje geirriteerd. “Tja, het had iets te maken met te weinig opslag ruimte voor al die verf of zo. Ik weet het eigenlijk ook niet precies.” zei de klantenservice-mevrouw. “Blijkbaar leverde het niet genoeg geld op. Maar daar in de andere hoek staat nog wel wat verf hoor. En anders gaat u naar de Praxis of de Gamma.”

Ik bedankt haar voor de informatie en liep verdwaasd naar de hoek die ze aangewezen had. Daar bleek een mini assortiment aan verfproducten te staan. Voornamelijk witte latex, wat kwasten en afdekplastic. Hier kon ik niks mee.

Nu moet ik dus morgen naar de Praxis en dat wil ik helemaal niet. Ik word namelijk altijd een beetje depressief van de Praxis, met hun lelijke assortiment en contact gestoorde medewerkers. Toevallig zit er wel een Praxis enigszins bij ons in de buurt. Maar hoe moet dat nu met oudjes die een mooi verfkleurtje willen halen bij hun dichtsbijzijnde HEMA en niet in staat zijn naar een ver buiten de stad gelegen groothandel te gaan? Of sowieso mensen zonder auto (en dat zijn de meeste van mijn vrienden, hier in de binnenstad van Amsterdam)? Ik vind het echt niet kunnen.

Bovendien ben ik echt stom verbaasd dat ik, als grote HEMA aanhanger, niks wist van deze verf-menger-verdwijn-truc. Ik krijg hun nieuwsbrief en ga minstens om de week naar de HEMA. En toch is het mij ontgaan. Ik heb net op hun site gekeken en ook daar staat helemaal niets over het verdwijnen van de verfmengers. Ik vind het maar raar. En daarom ben ik boos.

Mijn boosheid heb ik vanmiddag maar snel weggewinkeld. En wel bij de HEMA. Want ja, ik was er nu toch en moest nog het een en ander hebben. En eigenlijk ben ik ook niet boos. Nee, ik ben teleurgesteld. En dat is veel en veel erger.

5 thoughts on “HEMA teleurstelling”

  1. De Hema is heel fijn, het enige treurige/Niet Zo Fijne aan de Hema zijn de treurige Oma´s in het restaurant die om half tien ´s morgens toumpoucen gaan zitten eten.

Geef een reactie

