Music is my first love

Bij de eerste tonen van een country, rock of electronummer veert Zef op en schudt zijn kleine hoofdje heen en weer, terwijl zijn armen door de lucht zwaaien en zijn beentjes op de grond stampen. Muziek, daar wordt hij blij van. En ik ook.

Maar muziekles, met ouderwetse kinderliedjes en zang en dans spelletjes, lijken niet aan hem besteedt. Vandaag naar de tweede serie muzieklessen voor peuters en Zef wilde, net zoals de vorige keren, niet mee doen met de rest. Als er in een kring gedanst moest worden, dan bleef hij stug zitten. Als er met sambaballen geschud moest worden, dan gooide hij ze op de grond. Alleen de CD’s in de kasten trokken zijn aandacht en hij pakte er op een gegeven moment eentje uit, alsof hij wilde zeggen: ‘Mam, zet deze maar op, want die kinderachtige liedjes hoeven van mij niet zo.’

Ach ja. Toch neem ik hem de komende weken weer mee naar muziekles. Omdat ik vind dat het goed voor hem is. En voor mij, om al die kinderliedjes weer eens te leren. En dan dansen we thuis lekker verder op Dolly Parton, Bruce Springsteen of Hot Chip.

3 thoughts on “Music is my first love”

Geef een reactie

