Rare vogel

Sinds een week hebben we een proefabonnement op de Trouw. Meestal lees ik het Parool  (voor lekker kneuterig Amsterdams nieuws – altijd fijn) en het NRC (voor inhoud, diepgang, trends en achtergronden -belangrijk). En heel soms de Volkskrant maar daar ben ik eigenlijk al jaren geleden op afgeknapt vanwege de “ik-weet-het-beter” toon. En nu dus de Trouw, die ik eigenlijk niet of nauwelijks kende, qua krant.

En na een week valt me vooral dit op: elke dag staan er foto’s of artikelen over vogels in! Echt, moet je maar eens opletten. Dan is er weer een stukje over een zeldzame kraanvogelsoort die zijn nest op een bijzondere plek heeft gemaakt, de dag er na weer een stuk over waarom er zoveel eksters onder het viaduct wonen. Ik noem maar wat.

Nu vind ik de natuur heel belangrijk en fijn en essentieel meer van dat soort dingen, maar elke dag een stuk over vogels gaat mij toch wel een beetje te ver. En is ook saai. Of vinden de vaste lezers van de Trouw dit juist een van de belangrijkste dingen van hun krant? Het rustmoment van de dag, als je weer een heerlijk stukje over vogels kunt lezen? Ik denk dat ik geen vaste Trouwlezer ga worden na dit proefabonnement. Helaas.

3 thoughts on “Rare vogel”

Geef een reactie

