Sinterklaas 2015

Ik vind het een leuk kinderfeest hoor,  dat Sinterklaas, maar als ouder heb je het er ook maar druk mee! Tjongejongejonge…Want mijn activiteitenlijst is deze:

  • Je speelt Sinterklaas voor je eigen kinderen: want cadeaus bedenken voor de schoen en zorgen dat ze ook op tijd (volgens de Sint kalender die Piet heeft ingevuld – via de schoen) goed en wel in de schoen zitten.
  • Volgende dag heel vroeg op want kinderen zijn benieuwd wat er in hun schoen zit…Sowieso is Zef ontzettend moe deze weken van de spanning rondom de Sint. Want hij gelooft nog wel, maar eigenlijk ook niet en spannend vindt hij het in ieder geval. Oh ja: hij had gisteren ook nog pietengym op school. Pietenpakje mee genomen. Niet eens vergeten. Applaus voor mezelf 🙂
  • Organiseren van Sinterklaas viering met ons eigen gebouw, met een stuk of 8 gezinnen. Met de buurman als de Sint en de oudere buurkinderen als Pietjes. Met boot en al en pakjes en liedjes en warme choco en de hele mikmak. Was een groot succes. Mede dankzij de goede organisatie van ons buurvrouwen comité (zat ik dus ook in :-)).
  • Vorige week heb ik pepernoten gebakken met de klas van Zef. Of nou ja, deeg gemaakt. Niet zelf bedacht hoor. Er hing een intekenlijst voor de ouders en ja, dan voel ik me toch ook een beetje verplicht om hieraan mee te doen, ook al kan ik niet zo goed bakken…Maar Zef was blij dat ik in zijn klas was en zei dan ook: “Mijn mama kan niet goed bakken, maar wel lekker koken!”
  • Vanochtend heeeeel vroeg op school vanwege de komst van de Sint aldaar. Komt ook met boot en gekleurde Pieten. Zef was in tegenstelling tot alle andere dagen heel snel aangekleed en we waren zelfs op tijd! Een meevaller.
  • Vanmiddag meehelpen met opruimen van de Sinterklaas spullen op school. Weer die verplichting. Ook best leuk. Mag Zef meehelpen.
  • En dan is morgen natuurlijk PAKJESAVOND! Met opa erbij. Gisteren de hele ochtend inkopen gedaan, daarna alles ingepakt en nu staat het allemaal klaar in de berging. Gisteravond zelfs ook al de gedichten geschreven, dus volgens mij zit ik nu helemaal op schema. De grote vraag is nu alleen: hoe krijgen we dit zak met pakjes voor de deur zonder dat de kinderen zien wie hem daar heeft neer gezet?

Ik kijk uit naar zondag. Dan hebben we het weer gehad, het hele Sint gebeuren. Gelukkig gelooft Zef niet in de kerstman.

 

Geef een reactie

