Bye bye Spaceboy

Ik was 18 en verliefd op de jongen van de Herenafdeling. Zelf werkte ik bij het ondergoed en de kinderkleding. Eindelijk was het ervan gekomen dat we een afspraak hadden. Of nou ja, ik ging bij hem en zijn huisgenoot eten. Er gebeurde niks, want de huisgenoot was er de hele avond bij, maar wel luisterden we de hele avond naar David Bowie. Ik kende alleen “Let’s Dance” dus daarom maakte de jongen waar ik verliefd op was een mixtape voor me, met zijn lievelingsliedjes van Bowie. Avonden lang heb ik het bandje grijs gedraaid.

Het werd helaas nooit wat tussen mij en die jongen, maar Bowie was wel een liefde die bleef hangen. Ik ontdekte telkens weer een andere persoonlijkheid van deze kameleon en was steeds weer blij verrast.

In 2003 trad Bowie op in de Ahoy. Het was op een of andere manier gelukt om kaartjes te krijgen en zo zag ik The Man Himself optreden. Wat me vooral is bijgebleven is de kracht die er van hem uitging. En zijn geweldig stoere bassiste. En dat ik steeds dacht: dat poppetje daar in de verte is David Fucking Bowie!

Dank voor je muziek, je kunst en je humor Mr. Bowie.

So bye bye love
Yeah bye bye love
Bye bye love
Yeah bye bye love
This chaos is killing me
(Hallo Spaceboy – David Bowie, 1995)

Hier is de clip en het liedje.

 

 

Geef een reactie

