Ellen

Het winkelcentrum was in de kerstsfeer en de middenstand had vlak voor kerst flink uitgepakt om het winkelende publiek te vermaken en te verleiden.
Ik moest die zaterdag gewoon boodschappen doen en was met June niets vermoedend op weg naar de viswinkel toen ze opeens uitriep: “De ijsman! Daar is de ijsman!” En jawel hoor, daar zat de Kerstman in vol ornaat op een bankje met een backdrop van besneeuwde bergen. Je kon met hem op de foto. Gratis. Van mij had het niet gehoeven maar June fluisterde in mijn oor: “Ik wil naar de Kerstman toe.” Ze zat natuurlijk nog in de Sinterklaas sfeer. En voordat ik het wist zat ik op het bankje met een hoed op m’n hoofd, June op schoot bij de IJ/Kerstman en werd er een foto gemaakt. We moesten even wachten voordat de foto klaar was.

Op dat moment kwam Ellen het winkelcentrum binnen gelopen. Ze kwam naast we staan en vroeg wat er gaande was. “Eh, je kunt met ‘m op de foto” zei ik lacherig. “Het is blijkbaar gratis.” “Echt?” riep Ellen verheugd. En terwijl June en ik wachten op de onze, kroop Ellen lachend en met een cowboykersthoed op, bij de Kerstman op schoot voor haar eigen foto. Toen we onze foto’s kregen, overwoog ik even om te zeggen dat men wel eens denkt dat ik haar ben. 

Maar ik vond het toch een beetje raar. Dus hield ik mijn mond en liep even later buiten met een foto van de Kerstman in mijn ene en een zingend blij meisje van 3 in mijn andere hand. Buiten zag in Ellen in een auto wegrijden met haar eigen naam erop.

Swaan en June met de kerstman dec 2015

Geef een reactie

