Hi ha hernia

Gisteren precies 6 weken geleden schoot het in m’n rug terwijl ik mijn fiets op slot zette voor mijn werk. Een collega kwam aangelopen en terwijl ik haar gedag zei, draaide ik me naar haar toe en – tjak – helse pijnen.

Nu zijn we 6 weken, de zomervakantie van de kinderen, een massage, twee bezoeken aan de huisarts, twee keer naar de fysio, vele vele pijnstillers en een vakantie in Frankrijk (die ook echt wel heel fijn was hoor, maar…) met veel pijn verder en weet ik sinds gisteren: ik heb een hernia. Met een beknelde zenuw in mijn been. Aargh.

Maar toch is het goed om te weten hoe de vork in de steel zit. Of de zenuw in de pijn. Die zit dus verkeerd. Ik kan wel staan en lopen, maar zitten en liggen, mwah. s Ochtends sta ik zo scheef als de toren van Pisa. Dus: diclofenac voor en na, oefeningen hier en daar en een staand bureau op mijn werk (of nou ja, de sta tafel die we meestal met de Kerstborrels gebruiken. Laptop erop: klaar!). En dan hoop ik binnenkort weer wat mobieler te zijn. Ach ja, een hernia. Die had ik nog niet gehad. Kon er ook nog wel bij.

 

Geef een reactie

