Zes eigenaardigheden

Ik heb voor het eerst van mijn leven een virtueel stokje toegewezen gekregen! En wel door Alejosa. En dit “stokje” houdt in: Schrijf Zes Eigenaardigheden Over Jezelf. Oke, hier komen ze. Hou je vast:

1. Ik poets altijd heeeeel erg lang mijn tanden. Minstens een kwartier. Het is voor mij een meditatieve bezigheid. Tijdens het tandenpoetsen droom ik weg, overdenk ik de dag of bedenk ik wat ik voor morgen op het program heb staan. Ik poets mijn tanden alleen ’s avonds, want ’s ochtends vind ik te veel gedoe. Het resultaat is er wel naar: ik heb namelijk GEEN gaatjes! Over anderhalve week moet ik wel weer naar de tandarts, en met mijn huidige snoepgedrag als zwangere, houd ik mijn hart vast…

2. Ik tel vaak letters in de woorden van de ondertiteling. Soms ook hele zinnen. Daar ben ik als kind ooit eens mee begonnen en nooit meer mee gestopt. Het moeten dan vaak ronde getallen zijn, waar ik op uit kom. Zo niet, dan tel ik door tot ik op een rond getal kom. 

3. Ik knak en kraak graag met mijn vingers, nek en tenen. Dit tot groot ongenoegen van M. en mijn vrienden. Ik vind het heerlijk en opluchtend.

4. Ik kan slecht tegen mijn verlies bij het spelen van spelletjes. Ik speel dan ook niet graag spelletjes, tenzij ik weet dat ik écht een kans heb om te winnen 🙂

5. Ik peuter graag in mijn neus. Ondanks ontelbare terecht wijzigingen van mijn ouders vroeger, kan ik het toch niet laten.

6. Ik laat vaak een bodempje drinken staan, door het hele huis (Gelukkig is ons huis niet zo groot, maar toch). Half kopje afgekoelde koffie hier, half kopje koude thee daar, en daar weer een half glas limo.  

Zo. Dat waren ze. Best nog lastig zeg, om na te gaan wat voor eigenaardigheden je hebt. De mensen in mijn directe omgeving kunnen vast veel betere en leukere rare dingen over mij vertellen. Maar doe hiermee wat je wilt.

Oh ja, dan moet je het stokje ook weer doorgeven natuurlijk. Goed, ik geef dit stokje door aan Tat en Saskia.

4 gedachten over “Zes eigenaardigheden”

  1. Haha! Zo leer ik nog iets nieuws over je ook (nummer 2). Dat met die bodempjes drinken doe ik ook, vooral op werk, waardoor ik na een werkdag heel wat op te ruimen heb, heel onhandig.

  2. Ow hellup!

    ik ben al een eigenaardigheid op zich. Tja. Hier moet ik nog wel even over nadenken hoor. Mag dat eigenlijk wel? En dan moet ik dat stokje dus ook weer doorgeven…? Aan één of twee? Sjee…

Plaats een reactie